close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לאיזו עמותה מומלץ לתת תרומות לנזקקים

מערכת שורשיח אדר א, תשפד27/02/2024

הצדקה ביהדות משתרעת מעבר לעניין של תרומה כספית . אמנם מתן כסף לנזקקים הוא חיוני, אבל יש צורות שונות של צדקה שאנשים יכולים לעסוק בהם. אלה כוללות תרומת זמן, מיומנויות ומשאבים למטרות צדקה...

תגיות:
צילום: freepik
מצוות הצדקה היא ציווי אלוקי
ביהדות, מתן צדקה אינו רק מעשה טוב אלא ציווי אלו-הי. התורה מדגישה את חשיבות התרומה והעזרה לנזקקים, והפיכתה לחלק מהותי מהחיים היהודיים. פעולת הנתינה נתפסת כדרך לחקות את החמלה והחסד של בורא עולם כלפי האנושות.
רבים מתלבטים לאן להפנות את כספי התרומות במיוחד בעידן של היום שיש ריבוי עצום של מוסדות וארגונים.
במסגרת הכתבה ניתן מספר טיפים שיעזרו לכן לבצע את הבחירה הנכונה.

לאן כדי לתת תרומה? טיפים חשובים!
• הטיפ הראשון והוא מאד חשוב
צילום: freepik
לעולם אל תתרמו לארגון אנונימי, תמיד בדקו שמצויין באופן בולט את השם של העמותה ומספר ח.פ אשר באמצעותה מתבצעת התרומה.
• הטיפ השני והוא גם לא פחות חשוב כדי מאד להימנע מלתת תרומה בטלפון למישהו שיצר עמכם קשר ואתם לא מכירים אותו, לעולם לא תדעו מי נמצא בצד השני של השיחה, [יוצא דופן אם יש לכם היכרות אישית אם מי שמבקש מכם את התרומה ואתם סומכים עליו ואז בהחלט זה אפשרי.
• טיפ נוסף לפני שאתם תורמים תגלשו באתר כמו גיידסטאר ובדקו האם העמותה מחזיקה באישור ניהול תקין וכן יש לה אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה שמספק לכם התורמים זיכוי במס.
• הטיפ הרביעי והאחרון בדקו לאיזו מטרה אתם תורמים, ישנם הרבה מאד מטרות טובות ונעלות יש אפשרות לתת תרומה לבית כנסת וישיבות, יש אפשרות לתת תרומה לנזקקים באמצעות מרכז חסד, ויש כאלו שיעדיפו להפנות את תרומתם לבתי חולים או בתי אבות.
• כל אדם ונטיית הלב שלו, לכו כפי רצונכם ותבחרו את העמותה שאתם מתחברים אליה ולפעילות שהיא עושה.

חשיבות נתינת הצדקה
הצדקה ביהדות משתרעת מעבר לעניין של תרומה כספית . אמנם מתן כסף לנזקקים הוא חיוני, אבל יש צורות שונות של צדקה שאנשים יכולים לעסוק בהם. אלה כוללות תרומת זמן, מיומנויות ומשאבים למטרות צדקה, התנדבות בארגונים התומכים באוכלוסיות חלשות וביצוע מעשי חסד כלפי אחרים . כל מעשה צדקה, ללא קשר לצורתו, תורם לרווחה הכללית של הקהילה.
ניתן ללמוד בהרחבה על מצוות הצדקה לאור מקורות חז"ל ופרטי ההלכות הנוגעים לימים אלו בעידן המודרני באתר Beit-chabad.org.

מהו מעשר כספים?
אחת הדרכים המשמעותיות ביותר לתת צדקה ביהדות היא באמצעות מעשר כספים לתת 10% מהרוחים. תרגול זה נובע מהאמונה שכל מה שיש לנו בא מהקב"ה , מעשר כספים הוא מעשה קדוש המסייע לאנשים לטפח תחושת ענווה, הכרת תודה ואחריות חברתית.

עשר בשביל שתתעשר
אמרו חז"ל עשר בשביל שתתעשר. מתן צדקה יכול למעשה לעזור לאנשים להתעשר. כלומר בנתינה נדיבה פועלים לפתוח צינורות שפע חדשים מבורא עולם מושג זה מדגיש את האופי ההדדי של הצדקה, כאשר פעולת הנתינה לא רק מועילה למקבל אלא גם מביאה לשגשוג לנותן.

קרנות וארגוני צדקה
כדי להבטיח חלוקה יעילה של צדקה, היהדות מעודדת הקמת קרנות וארגוני צדקה. ומבטיחים הקצאת כספים לנזקקים. ארגוני צדקה גם לוקחים על עצמם פרויקטים ויוזמות לטיפול בסוגיות חברתיות רחבות יותר, כגון עוני, חינוך ושירותי בריאות. באמצעות תמיכה בארגונים אלה, אנשים יכולים להשפיע יותר ולתרום לפתרונות ארוכי טווח.

צדקה כתרגול לכל החיים
ביהדות, צדקה אינה אירוע חד פעמי אלא תרגול לכל החיים. פעולת הנתינה נועדה להשתלב בחיי היומיום, להפוך לחלק מהזהות והאופי של האדם. על ידי עיסוק עקבי במעשי צדקה, אנשים יכולים לטפח הלך רוח מלא חמלה ולהפוך את הנתינה לתגובה טבעית ואינסטינקטיבית. באמצעות מחויבות זו לצדקה, אנשים יכולים לתרום לשיפור החברה ולמלא את חובותיהם הדתיות.

ללמד את ערך הצדקה
הקניית ערך הצדקה לדורות הצעירים היא חיונית להמשכיותה. משפחות וקהילות יהודיות נותנות עדיפות ללמד ילדים על חשיבות הנתינה מגיל צעיר. הורים יכולים לערב את ילדיהם במעשי צדקה, כגון התנדבות בארגונים מקומיים או השתתפות בפעילויות לגיוס כספים. מוסדות חינוך יהודיים משלבים גם תורות על צדקה ואחריות חברתית בתכנית הלימודים שלהם, ומבטיחים שהדורות הבאים יבינו את משמעות החזרה לקהילותיהם.

צדקה כצורה של צדק חברתי
הצדקה ביהדות חורגת מעבר לפילנתרופיה בלבד; היא נטועה עמוק בשאיפה לצדק חברתי. הצדקה נתפסת כאמצעי להתמודד עם אי השוויון החברתי ולרומם קהילות שוליים. על ידי מתן צדקה, אנשים תורמים באופן פעיל ליצירת חברה צודקת ושוויונית יותר. היהדות מעודדת תמיכה בשינוי מערכתי, בנוסף לסיוע מיידי. באמצעות מעשי הצדקה שלהם, אנשים יכולים לפעול לבניית עולם שבו צדק וחמלה מנצחים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה